Drie jaar voorbereiding en 60.000 euro aan investeringen kostte het 21-jarige ondernemer Jens Oreel om zijn droom in realiteit om te zetten. Samen met zijn 22-jarige kompaan Jonas De Buyser opende hij maandag 21 januari de eerste Cup O', een gloednieuw take-away concept aan het station van Brugge.

Boba Soda

Als eerste ter wereld combineert Cup O' limonade met snoep. Daarbij heeft de klant keuze uit 75 smaken limonade en 12 smaken snoep. Naast de verschillende smaken snoep, zijn er 2 verschillende soorten. De jelly’s zijn er om op te bijten, terwijl de zogenaamde popping boba’s een ware smaaksensatie teweeg brengen eens ze openspatten in de mond. Maar ook bij een koffie, milkshake of chocomelk kan er gekozen worden tussen verschillende soorten toppings en smaken. De klant kan zijn drankje volledig personaliseren, waarna het maximaal 60 seconden duurt vooraleer het samengesteld is en klaar staat om mee te nemen.

Digitale snelheid

Een bestelling plaatsen bij Cup O' verloopt op een originele manier via een iPad vooraan de shop. Hier kan de gebruiker al zijn toppings en smaken kiezen en krijgt hij een dagelijkse promo aangeboden. Voor de eigenaars van een smartphone is er ook een applicatie voorzien, waarbij de klant op voorhand kan bestellen en ter plekke niet hoeft te wachten. Op deze manier willen de ondernemers de wachtrijen beperken, iets wat Oreel belangrijk achtte na zijn klantenanalyse bij Starbucks.

Starbucks

Oreel ging undercover werken bij concurrent Starbucks om een klantenanalyse te maken. Na een week werd hij aan de deur gezet, maar hij ging met voldoende informatie naar huis. “Mijn belangrijkste conclusie was: 13% van de klanten verlaat de wachtrij. Daar moest ik iets mee doen. Als we die 13% van onze concurrent naar hier kunnen halen, draaien we al het dubbele van break-even. Dan kwam ik op het idee om iets met de iPad te doen”, vertelt Oreel aan Kanaal-Z.

Toekomstplannen

Jens Oreel won met het concept Cup O’ de prijs 'NFTE ondernemer van het jaar' in 2010 en aan ambitie ontbreekt het hoegenaamd niet. Ondanks de moeilijke tijden, wilt het duo over zes maanden al break-even draaien, om dan Cup O’ om te zetten tot een heuse keten. “De horeca verkeert in moeilijke tijden, maar wij kunnen het verschil maken. Onze eerste klanten vanochtend vonden het alvast ‘wow’.”

© 2013 - StampMedia - Jappe Pollentier


Dit artikel werd gepubliceerd door Nieuws.be op 23/01/2013
Dit artikel werd gepubliceerd door Allesoverjeugd.be op 23/01/2013
Dit artikel werd gepubliceerd door Stadsomroep Brugge op 23/01/2013