De tweede editie van de pop-up class zit er weer op. In hartje Antwerpen, Frankrijklei 1, naast de Franklin Rooseveltplaats, bevond zich de tijdelijke pop-up class. Twee weken lang kwamen bekende en minder bekende ondernemers zoals Eva Daeleman, Alex Agnew en Coffeeklatch ’s avonds langs om te een toespraak te houden.

De pop-up class is een plaats waar jonge ondernemers samenkomen. Blogger Anne-Catherine Gerets van CLO CLO kwam al vijf keer op een rij naar de pop-up class. "De lezingen zijn heel interessant of het nu gaat over een ondernemingsplan of over algemene feitjes. De motiverende peptalk van sommige sprekers is mooi meegenomen. Bovendien ben ik een leergierige nerd die bij elke gastlezing notities neemt", biecht de blogger op. Overdag kwam Anne-Catherine ook in de tijdelijke klas werken voor haar freelance opdrachten. "De pop-up class is the place to be om te netwerken. Het krioelt hier van creatieve jonge ondernemers."

Op de achtste dag van de tijdelijke meeting spot voor jonge ondernemers gaf Angelique Foré, marketing- en verkoopsdirecteur van Belmodo, een lezing. Modeliefhebber Jonathan Zegbe, beter bekend als Jon the Gold, is alvast enthousiast. “Ik ben grote fan van Belmodo’s strategie, hoe zij dingen aanpakken, hun visie achter hun project. Ik ben hier deze avond om de tips van Angelique toe te passen”, klinkt het bij de aspirante ondernemer.

Ontstaan

“Vandaag is hier ongeveer 105 man aanwezig. Vermenigvuldig dit met duizend en dan krijg je het maandelijkse aantal bezoekers van belmodo.be.” Met deze krachtige openingszin begint Foré aan haar verhaal over het ontstaan van Belmodo.

“Welkom iedereen, ik ben Angelique Foré, mama van de vijfjarige Marcel, en mede-oprichter van Belmodo”, vervolgt de ietwat nerveuze spreker. Je kent haar misschien van de (ondertussen gesneuvelde) jongerenzender JIM waar zij samen met fashionista Tiany Kiriloff het programma alive.style presenteerde. Maar een half uurtje per week was te weinig om hun passie voor mode te delen, merkte de marketing- en verkoopsdirecteur vijf jaar geleden op. Ze was toen net zwanger. Met een budget van 500 euro, geen ondernemingsplan maar wel met veel ambitie waagde Angelique Foré samen met haar partner in crime Tiany haar kans. Later voegde Michaël Schockaert zich bij het team. Ze vergaderden eerst in de keuken maar hebben intussen een volwaardige redactie in Gent.

Belmodo nu

Belmodo is vandaag een creative agency en bloggazine, een samenvoeging van blog en magazine. Ze hebben talloze partners - onder meer het ModeMuseum Antwerpen - en zijn aanwezig op elke fashion event. Vorige week lanceerde ze met styliste Jani Kazaltzis het boek De tien geboden van Jani.

“In november lanceren we een shoppingsapp met talloze hotspots en shoplocaties in grootsteden”, deelt Foré exclusief aan de bezoekers van de pop-up class mee. Er moet nog altijd even hard gewerkt worden bij Belmodo. “Mama moet je wééral weg? Heeft het te maken met kleren? hoor ik Marcel soms zeggen”, vertelt de moeder. Natuurlijk is er ook tijd voor plezier. Onlangs veranderde Belmodo het logo. Geen letters meer in alle kleuren van de regenboog maar een strak logo met lijnen in zwart-wit. Dit kon niet zo maar voorbijgaan. Daarom hebben ze dit gevierd met een Belmodo re-launch party.

Vijf tips

De vijf tips van de mede-oprichter van Belmodo:

  1. Volg je passie.
  2. Steek je voelsprieten uit, tast alles.
  3. Volg je passie.
  4. Wees ambitieus.
  5. Volg je volgers. Communicatie is belangrijk! Tweet, praat volg terug.

© 2015 – StampMedia – Tara Boutaleb



Dit artikel werd gepubliceerd door Apen.be op 23/10/2015
Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad - online op 23/10/2015