• Onze zomerkampen staan online, check ze hier en schrijf je in

  • Elke woensdagmiddag StampLab, waar je experimenteert met media

  • Kom met ons mee naar festivals deze zomer om te reporteren

#BackToTheClimate: eerste grote klimaatmars sinds de coronapandemie

Onder een stralende herfstzon trokken op 10 oktober tienduizenden betogers door de straten van Brussel om opnieuw meer aandacht te vragen voor het klimaat. Zowel jongeren als ouders met kinderen, grootouders met kleinkinderen en tal van organisaties waren aanwezig. De algemene leuze? Save our planet. De betogers vroegen om ambitieuze, solidaire en coherente maatregelen en actie voor het klimaat. Daarmee wilden ze duidelijk maken dat de voorgaande klimaatmarsen geen hype waren, en dat ze serieus moeten genomen worden. Het was de eerste grote klimaatbetoging in ons land sinds de uitbraak van het coronavirus. Onze reporters Omar Bouiraamane en Zoë Scholz Rittermann waren erbij en signaleerden enkele opvallende protestborden. 

Dit artikel gratis overnemen op je website?