reacties (0)

Meer dan 70.000 mensen volgen deze maand de '30 days Crunch Challenge'. Dertig dagen lang elke dag een reeks buikspieroefeningen doen: dat is het opzet van het Facebookevenement. “Door de dagelijkse meldingen word ik elke keer aan mijn workout herinnerd.”

Het principe van de '30 Days Crunch Challenge' is simpel: je krijgt een schema op Facebook te zien waarop elke dag een reeks buikspieroefeningen staan gepresenteerd. Bedoeling is om op een maand tijd van 20 naar 135 crunches te gaan. Voor de leken: een crunch is een lichtere vorm van de sit-up, waarbij je op de grond ligt met je benen gebogen en met beide schouders tegelijk van de grond komt.

Elyse Vandevelde (20) is een van de meer dan 67.000 Facebookers die op de aanwezig-knop klikte en meedoet aan het event. “Na een lange winter is het dringend tijd om aan mijn bikinibody te beginnen werken, maar het is moeilijk om mezelf te motiveren om elke dag naar de fitness te gaan of om te gaan joggen. Daarom is de Crunch Challenge een leuk evenement, want door de dagelijkse meldingen word ik elke keer aan mijn workout herinnerd.”

Ook voor niet-sporters

Of de opzet van die platte buik al dan niet slaagt, valt nog te betwijfelen. Al is met regelmaat trainen zeker geen slecht idee. De Crunch Challenge is zo ontwikkeld dat ook niet-sporters goed meekunnen. Rekening houden met het feit dat de oefeningen dagelijks een pak pittiger worden, is geen overbodige luxe.

“Dat je de oefeningen gewoon thuis kan doen, maakt het gemakkelijker om vol te houden en het is ook gewoon handig om nieuwe oefeningen te krijgen die een specifieke probleemzone aanpakken', zegt Vandevelde.

Van 20 naar 135 in een maand

Organisator Samen Slank, Fit & Gezond noemt de challenge ideaal voor 'al wie wil stralen op het strand'. Je krijgt dagelijks een nieuwe uitdaging voorgeschoteld. Beginnen doet de 30 Day Crunch Challenge op de eerste dag van de maand met twintig crunches. Het doel: op 30 april er zo'n 135 te kunnen tonen.

Crunch Challenge: Strakke(re) buik in 30 dagen

Bij een crunch kom je met je schouders van de grond terwijl je bij de sit-up ook je onderrug optilt. Vergeet niet, eenmaal op je hoogste punt, een tel aan te houden en dan pas weer te zakken. Bij deze oefeningen moet je er ook op letten dat je niet op je nek trekt. We zeggen het erbij, om blessures te vermijden.

Van 1 tot en met 30 april word je op de Facebookpagina van het evenement aangemoedigd om mee te sporten. Ver moet je er niet voor, want iedereen wordt verwacht het gewoon thuis te doen. Voor meer uitdagingen kan je terecht op de website van 30 Days Fitness Challenges.

© 2015 – StampMedia/21bis – Lien Potemans


Dit artikel werd gepubliceerd door Jongerenplaneet.be op 03/04/2015


Reacties

Plaats een reactie