© SuspiciouS

Dynamisch, kleurrijk en booming. Het zijn woorden die het jonge Antwerpse kledingmerk SuspiciouS perfect beschrijven. Hoewel ze nog geen jaar geleden begonnen met de verkoop, lopen vandaag wereldwijd al heel wat mensen rond met een vrolijke doodskop op hun kleding. Achter het merk zitten twee universiteitsstudenten die zelf niet in de spotlight willen staan, maar wel heel trots zijn op SuspiciouS. Eén van hen vertelt ons meer over de lifestyle en de toekomst die ze willen creëren.

“Het logo van SuspiciouS is een herkenbare, kleurrijke doodskop. De inspiratie voor deze skull ligt bij Dia de los Muertos, het dodenfeest uit Mexico. Dat grote feest sprak ons meteen enorm aan. De doodskop is zowel vrolijk, duister als verdacht. Na wat denkwerk zijn we tot ons uiteindelijke ontwerp gekomen en we zijn er vandaag nog altijd heel blij mee!”

STUDEREN EN ONDERNEMEN

“Het combineren van onze studies met het runnen van een kledinglijn is niet zo makkelijk. Ons leven is wel hard veranderd sinds de start van SuspiciouS. Zeker tijdens de examens is het moeilijk, want we moeten ook bezig blijven met het bedrijf. Ik sta dan heel vroeg op en ga heel laat slapen. Als pauze ga ik lopen, ik steek mijn oortjes in en tijdens het lopen bel ik naar mijn zakenpartner om de zaken te bespreken.”

© SuspiciouS

LIFESTYLE

“We maken veel gebruik van influencers en social media en we hopen hiermee wel een lifestyle te promoten. We vinden het belangrijk om samen te werken met influencers die dingen hebben bereikt, zoals Jay Alvarrez of Jon Olsson. Dankzij hen zien we SuspiciouS op allerlei exotische plekken rond de wereld verschijnen. De hippe, dynamische jeugd is dan ook de groep die we willen aanspreken en zij zijn onze grootste afnemers. Mensen die graag reizen, die graag bezig zijn, dat is waar SuspiciouS voor staat. We verkopen nu in heel Europa en zelfs ver daarbuiten, maar Antwerpen blijft belangrijk voor ons. Het is de stad van de mode, de stad waar het voor ons is begonnen en we zijn er erg trots op.”


Dit artikel werd gepubliceerd door Deze Week op 15/11/2017

vorige volgende