© Jef Matthee

Altijd prijs, altijd gewonnen: deze kermiswaarheid gaat zeker op voor Joppe Lehman (21) uit Geel. Hij won in lunapark Mexico op Palmenmarkt in Geel een paar sneakers van Nike met een prijskaartje van 1.100 euro. “En in mijn maat zijn ze zelfs 1.269 euro waard.”

Twintiger Joppe Lehman uit Geel heeft zijn favoriete paar Nike Air Jordans in de wacht kunnen slepen met het kermisspel Barber Cut. Dat is een variant op het bekende ‘grijpen’. In dit lunaparkspel moet je met wat handigheid proberen een touwtje door te knippen waar een mooie prijs aanhangt. Dat kost je 1 euro per poging. Het lijkt simpel, maar niet veel bezoekers verlaten het lunapark met een hoofdprijs. Dat maakt Elissa Hendrickx duidelijk, uitbaatster lunapark Mexico: “Er is nooit meer dan één winnaar geweest per kermis waar we staan. In totaal zijn er nog maar veertien mensen in geslaagd de hoofdprijs weg te kapen.”

Voor Joppe was het al bij al kinderspel. “Het ging eigenlijk vanzelf. Plots knipte die schaar het juiste touwtje door en viel de schoen”, vertelt hij. Joppe had er 29 pogingen voor over, een koopje dus. “Je gooit er sowieso beter een paar tientallen euro tegenaan dan dat je ze in de winkel koopt voor de volle prijs.”

Inkaderen

Na zijn winst had hij de keuze uit verschillende soorten sneakers en koos hij voor de Jordan 1 Retro Low OG SP Travis Scott Reserve Mocha. “Die kosten eigenlijk 1.100 euro, maar in mijn grote maat 1.269 euro,” legt hij uit. Dat de fervente sneakerliefhebber op deze manier de hoofdvogel afschiet, lijkt dus wel duidelijk.



Ook het spelconcept in het lunapark is een zeldzaamheid. “Wij zijn het enige lunapark dat deze specifieke sportschoenen als prijs heeft. Maar met dit succes is het zeker dat er nog zullen volgen”, zegt de uitbaatster. Joppe is niet meteen van plan om te basketten met zijn nieuwe schoenen, laat staan om in het bos te gaan joggen. “Ik hou zo veel van deze sneakers dat ik ze wil inlijsten. En nee, verkopen is sowieso geen optie.”

Deze publicatie kwam tot stand dankzij een exclusieve samenwerking met Gazet van Antwerpen. Zes jongeren van StampMedia draaiden in de eerste week van de paasvakantie mee op de stadsredactie van Gazet Van Antwerpen. Ze brachten verhalen uit hun eigen leefwereld, en speelden ook in op het dagelijkse nieuws in en rond Antwerpen. 



Bekijk hier alle publicaties die de jongeren tijdens de mediaweek bij GVA hebben gemaakt.


Dit artikel werd gepubliceerd door Gazet van Antwerpen op 04/04/2023.

vorige volgende