Tijdens het weekend van 6-8 februari organiseerde het Antwerpse indie game collectief, The House of Indie, voor het derde jaar op rij Screenshake. Liefhebbers van de indie game konden naar hartenlust gamen maar ook genieten van indie game-schilderkunst, luisteren naar inspirerende talks van gamedevelopers, workshops volgen en feesten op live gecodeerde muziek van dj’s uit de indie game wereld.

Op Screenshake kwamen game en kunst duidelijk samen. De opening van evenement werd meteen druk bezocht in een gemoedelijke sfeer. Met een pint in de hand gingen de gamers in duo’s de strijd met elkaar aan, terwijl andere gamers toekeken.

Netwerking

Tegelijk heerste er uiterste concentratie. Eén keer je aandacht verliezen betekende een risico om het spel te verliezen. De meeste gamers bleken goede verliezers en er werd bijgevolg goed gelachen als een personage in het ravijn viel.

Veel spelontwikkelaars maakten van de gelegenheid gebruik om hun mede-ontwikkelaars te vertellen over hun eigen ontwerp, waar ze al maanden mee bezig zijn. De hele ontwikkelingsfase werd toegelicht en ideeën en visitekaartjes uitgewisseld.

Divers publiek

De indie game richt zich niet op een specifieke doelgroep richt. Mannen en vrouwen, jong en oud, Belgen en buitenlanders maakten er een divers publiek van.

Bovendien zijn indie games meer dan zomaar computerspelletjes en dat wilde de organisatie met Screenshake tonen. Indie games zijn een kunst en de spelers en ontwikkelaars ervan dragen er maar al te graag aan bij.

Bekijk ook de fotoreportage:

https://www.flickr.com/photos/stampmedia/sets/72157650714017252/

© 2015 – StampMedia – Lisa van der Waal



Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad - online op 09/02/2015
Dit artikel werd gepubliceerd door Apen.be op 09/02/2015