Volgende maand start de groots opgezette talentenjacht ‘K3 Zoekt K3’, waarin drie nieuwe meisjes worden gevonden voor de groep. VTM werkt samen met de Nederlandse commerciële zender SBS6. En die heeft wel een heel erg creatieve manier gevonden om zijn kijkers warm te maken voor de start van het nieuwe programma.
Tussen uitzendingen van Amerikaanse series en films heeft SBS6 niet al te subtiele verwijzingen naar de meidengroep gemonteerd. Wanneer Vin Diesel tijdens een uitzending van de film ‘Fast & Furious’ in zijn auto zit en de radio aanzet, klinkt plotseling het K3-lied ‘Alle Kleuren’. Dat blijkt uit een opname van een aandachtige kijker:
Ook een nummerplaat die enkele seconden in beeld kwam tijdens de film, werd onder handen genomen. Op Twitter vraagt een gebruiker die een screenshot van het voorval online zette zich af of het gaat om creatieve sluikreclame of filmvervuiling:
K3 op kenteken Fast&Furious @SBS6 Creatieve #sluikreclame of filmvervuiling? pic.twitter.com/N7q4xyFFAV
— Andjena Balradj (@AndjenaBalradj) 21 augustus 2015
Volle maan met logo En het gaat nog verder dan dat. Aan het einde van een aflevering van de Amerikaanse reeks ‘Under The Dome’ kijken de personages naar een volle maan. Geen gewone volle maan, maar een met daarop, u raadt het, het logo van ‘K3 Zoekt K3’.
wtf doet @SBS6 nu aan serie verneuken, op laatst ep3 under the dome in de maan k3 zoekt k3 wtf is dat voor onzin spam pic.twitter.com/qkEMrdjBF4
— Devil-Strike (@devilstrike1) 25 augustus 2015
Mogen we ons ook bij VTM verwachten aan gelijkaardige praktijken? Zullen de personages uit ‘Familie’ spontaan ‘Oya Lele’ beginnen zingen? “Nee, dat zijn we niet van plan”, verzekert Medialaan-woordvoerster Sara Vercauteren ons.
© 2015 – StampMedia – Jonathan Hendrickx
Dit artikel werd gepubliceerd door Deredactie.be op 27/08/2015