• Onze zomerkampen staan online, check ze hier en schrijf je in

  • Elke woensdagmiddag StampLab, waar je experimenteert met media

  • Kom met ons mee naar festivals deze zomer om te reporteren

Gorki is Russisch voor ‘bitter’. Luc De Vos vertelt aan StampMedia waarom hij voor zijn band een Russische naam koos. “Klanken zijn belangrijk in de rockwereld”, zegt De Vos, waarop hij Gorki stevig articuleert.

En toch brengt Gorki geen bittere muziek. In zijn repertoire zijn een aantal zoete liedjes; maar wel over de verloren liefde: Mia, Anja, Lieve Kleine Piranha. Rock kan duidelijk niet zonder vrouwen.

Bekijk onze videoreportage waarin Gorki het heeft over bitterheid, zoetheid en het dansje van Boris Yeltsin.

© 2014 – StampMedia – Michael Vanderheyden, Sedrik Ohila, Alisa Nadezhkina, Camille Thys; foto’s: Jade Claessens, Laurien Accou, Michael Vanderheyden


Dit artikel werd gepubliceerd door Het Nieuwsblad – online op 29/06/2014